EN      PL    

 

:: PRINCIPLES FOR PREPARING MATERIALS FOR PUBLICATION

Please provide articles: in electronic version to the following address:

problemy-profesjologii@uz.zgora.pl 

 

Articles are presented in five chapters. The volume of the text should not exceed:

  • ARTICLES AND DISSERTATIONS - 14 pages

  • CONCEPTS AND ANALYSIS - 10 pages

  • MESSAGES AND RESEARCH REPORTS - 10 pages

  • FOREIGN EXPERIENCE - 14 pages

  • REVIEWS / OTHERS - 6 pages

(If the text should exceed the specified number of pages, please consult the publisher).

The condition for the acceptance of the article is the completion and sending to the postal address of the Editorial Office of the original declaration on the originality and reliability of the scientific publication (statement by the author / co-authors) - druk oświadczenia do pobrania.


 

EDITORIAL STANDARDS

 

1. The article should be written in a Microsoft Word word processor (doc or docx format) with the following rules:

  • format (rozmiar papieru) – A4,

  • marginesy: lewy, prawy, dolny, górny – 2,5 cm,

  • czcionka – Times New Roman 12 pkt.,

  • interlinia (odstęp między wierszami) – 1,5,

  • akapit (wcięcie pierwszego wiersza) – 0,7 cm (bez odstępu między akapitami),

  • tekst wyjustowany (bez dzielenia wyrazów),

  • dopuszczalne wyróżnienia w tekście – kursywa i/lub pogrubienie (bez  podkreślania),

  • wypunktowanie – dopuszczalny znak „–”,

  • tytuł tabeli (nad tabelą) – Times New Roman 10 pkt., wyrównany do lewej, (Tab. 1.),

  • tekst w tabeli – Times New Roman 10 pkt., wyrównany do lewej (bez kolorów i cieniowania),

  • styl tabeli – prosty (siatka),

  • tytuł rysunku (pod rysunkiem) – Times New Roman 10 pkt., wyśrodkowany, (Rys. 1.),

  • elementy graficzne – czarno-białe,

  • źródło (pod tabelą – wyrównane do lewej; pod rysunkiem – wyśrodkowane) – Times New Roman 10 pkt.,

  •  poszczególne elementy artykułu oddzielone pustym wierszem.

2. The layout of the article

  • Imię i nazwisko autora/autorów – wyrównane do lewej;

  • Nazwa jednostki (afiliacja) – wyrównana do lewej;

  • Dane kontaktowe – adres do korespondencji, e-mail, nr telefonu – wyrównany do lewej;

  • Tytuł artykułu – Times New Roman 12 pkt., pogrubiony, wyśrodkowany;

  • Streszczenie w języku polskim – Times New Roman 10 pkt., odstęp między wierszami 1,0, wyjustowane;

  • Słowa kluczowe w języku polskim – Times New Roman 10 pkt., odstęp między wierszami 1,0, wyjustowane;

  • Tytuł artykułu w języku angielskim – Times New Roman 10 pkt., odstęp między wierszami 1,0, pogrubiony, wyrównany do lewej;

  • Streszczenie w języku angielskim (Abstract) – Times New Roman 10 pkt., odstęp między wierszami 1,0, pogrubiony, wyjustowane;

  • Słowa kluczowe w języku angielskim (Key words) – Times New Roman 10 pkt., odstęp między wierszami 1,0, wyjustowane;

  • Wstęp – tekst wyjustowany;

  • Część główna z podziałem na sekcje – tekst wyjustowany; tytuły sekcji/nazwy rozdziałów, pogrubione (w razie potrzeby ponumerowane);

  • Zakończenie – tekst wyjustowany;

  • Bibliografia – tekst wyrównany do lewej, wysunięcie 0,7 cm. Bibliografia powinna obejmować całość literatury uwzględnionej w przypisach i być zamieszczona na końcu artykułu. Bibliografia powinna być ułożona alfabetycznie według nazwisk autorów poszczególnych pozycji. Elementy zapisu należy oddzielić przecinkami. Każda pozycja powinna zawierać nazwisko i inicjał imienia autora, pełny tytuł dzieła, ewentualnie – inicjał imienia i nazwisko redaktora pracy zbiorowej, miejsce i rok wydania; w przypadku pracy będącej częścią większej całości (pracy zbiorowej) – również tytuł dzieła, z którego pochodzi; w przypadku pracy będącej artykułem zamieszczonym w czasopiśmie – tytuł czasopisma w cudzysłowach, rok jego wydania i kolejny numer.

  • Cytaty w tekście powinny być w cudzysłowach.

3. Rules for the preparation of footnotes

Przypisy powinny być umieszczone u dołu strony i ponumerowane w sposób ciągły w całym artykule. Należy je zapisać czcionką Times New Roman 10 pkt., wyrównać do lewej, zastosować interlinię 1,0. Pozycje cytowane w artykule należy zapiać w przypisach według następującego wzoru:

  • przypis prosty1

  • przypis z artykułu w pracy zbiorowej pod redakcją2

  • przypisy z czasopisma3

  • łacińska nomenklatura powoływania się na tą samą, co wyżej pozycję4

  • łacińska nomenklatura powoływania się na dzieło już wcześniej cytowane5

  • dane ze stron internetowych6

  1. A. Klementowska, Poradnictwo zawodowe w gimnazjum wiejskim w wymiarze środowiskowym (studium przypadku), Wyd. PTP, IIBNP, UZ, Zielona Góra 2014, s. 35.

  2. E. Baron-Polańczyk, Wspieranie nauczycieli w stosowaniu ICT wobec ich oczekiwań (raport z badań), [w:] B. Pietrulewicz, E. Baron-Polańczyk, A. Klementowska (red.), Problemy rozwoju człowieka. Teoria i praktyka edukacyjna, Wyd. PTP, IIBNP, UZ, Zielona Góra 2013, s. 85.

  3. B. Pietrulewicz, Profesjologia w kontekście nauk o pracy. Problemy teorii i praktyki, „Problemy Profesjologii” 2013, nr 1, s. 13-16.

  4. Ibidem, s. 66.

  5. Z. Wołk, op. cit, s. 270.

  6. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, www.nauka.gov.pl [10.05.2014].

lub:

Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. 1991, Nr 95, poz. 425). Tekst ujednolicony (z aktualnymi zmianami), [w:] Internetowy System Aktów Prawnych, http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19910950425%20 [30.03.2014].

lub:

I. Greiner, Priorytety poradnictwa zawodowego w krajach Unii Europejskiej, [w:] Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, http://www.koweziu.edu.pl/edukator/ [10.02.2011].


 

SECURITY PROCEDURES FOR PUBLICATION OF SCIENTIFIC ORIGINALITY (ghostwriting).

1. Redakcja wymaga od autorów publikacji ujawnienia wkładu poszczególnych autorów w powstanie publikacji (z podaniem ich afiliacji oraz kontrybucji, tj. informacji kto jest autorem koncepcji, założeń, metod, protokołu itp. wykorzystywanych przy przygotowaniu publikacji), przy czym główną odpowiedzialność ponosi autor zgłaszający manuskrypt - druk oświadczenia do pobrania.

2. Redakcja informuje, że wszelkie wykryte przejawy nierzetelności naukowej będą demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów (instytucje zatrudniające autorów, towarzystwa naukowe, stowarzyszenia edytorów naukowych itp.).

3. Redakcja dokumentuje wszelkie przejawy nierzetelności naukowej, zwłaszcza łamania i naruszania zasad etyki obowiązujących w nauce.


 

PROCEDURE FOR REVIEWING ARTICLES SUBMITTED FOR PUBLICATION 
IN THE SCIENTIFIC JOURNEY "PROBLEMS OF PROFESSION"

  1. Each publication consists of at least two independent reviewers from outside the center and the unit issuing the magazine

  2. The text / article sent to the editorial office is initially assessed (in formal terms) by the Editorial Committee of the journal (in the case of comments sent to the author for improvement); then addressed to the Thematic Editor and the Scientific Council of the journal, who makes a decision regarding sending the text to independent reviewers (in the event of comments, the editors send an article for possible improvement). The reviews submitted to the Editor constitute the basis for qualifying the text for editorial and print preparation.

  3. Reviews are bilaterally anonymous.

  4. The review is in written form and ends with a clear conclusion as to the acceptance of the article for publication or its rejection.

  5. The names of the reviewers of individual publications are not disclosed; in each printed issue of the semi-annual and on the website a list of reviewers of individual numbers is given to the public.


OTHER INFORMATION FOR AUTHORS

The editorial office reserves the right to:

  • making shortcuts and changes indicated by reviewers without an agreement with the author;
  • sending to the author an article that does not meet editorial standards indicated by the editors;
  • not allowing the article to be printed in the event of failure to provide a statement by the author / co-authors.

Authors receive a copy of the magazine free of charge.
Authors do not receive remuneration for published texts.